Praktische voordelen en een beter begrip van een wereldwijde markt

Een diervoederbedrijf is gevestigd in de EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika). Het bedrijf heeft fabrieken verspreid over verschillende continenten, en biedt een breed scala aan producten voor diverse toepassingen. Daarmee bedient de onderneming wereldwijd verschillende markten. Als de markt evolueert vereist hun geïntegreerde businessplanningsproces meer op feiten gebaseerde besluitvorming.

Uitdagingen die zij daarbij het hoofd moeten bieden zijn:

  1. Herbalanceren van de productiecapaciteit, gezien de omzetgroei in opkomende markten en de dalende vraag in andere.
  2. Omgaan met verstoringen in de productie door bijvoorbeeld vogelgriep of handelsverboden.
  3. Aanpassen van productieplannen aan nieuwe wetgeving en nieuwe klanteisen, bijvoorbeeld geen levering aan het Midden-Oosten vanuit fabrieken die varkensvlees produceren.

Met LITIC konden lagere productie- en transportkosten worden gerealiseerd, en kon beter aan de vraag worden voldaan. Met LITIC werd een agile iteratief IBP-proces gerealiseerd, waardoor het SC-planningsproces aanzienlijk werd versneld. Daardoor kon een beter begrip werden opgebouwd van de impact van marktontwikkelingen op productietoewijzingen en supply chain-prestaties.

Menu